Wydarzenia klubowe

Grand Prix Leopolis to impreza sięgająca początków lat 30-tych. LEOPOLIS GRAND PRIX albo Duże nagrody Lwowa – okręgowe wyścigi, które miały status Grand Prix i odbywały się na ulicznej trasie miasta. Etap był częścią międzynarodowej serii Grand Prix poprzednika Formuły 1. Tor został zaprojektowany w 1927 roku – dwa lata wcześniej niż w Monako, ale pierwszy konkurs odbył się rok później – w roku 1930. 8 września 1930 rozpoczęły się pierwsze wyścigi okręgowe na ulicach Lwowa, które z powodu charakterystycznego kształtu trasy (trójkąt z obciętymi kątami) otrzymała tytuł "Trójkąt Lwowski". Wyścigi są organizowane, wzorując się na okręgowych wyścigach ulicami miasta Grand Prix Monako (Monte Carlo), które po raz pierwszy rozpoczęły się w 1929 r., tylko rok wcześniej. Wyścig we Lwowie, według widzów, jak i uczestników, były najlepszymi wyścigami samochodowymi w historii Ukrainy i Polski. W rozgrywanych rundach brało udział około 240 zawodników.  W Grand Prix Lwowa rozpoczęły swoją karierę gwiazdy współczesnego sportu motorowego z ponad dziesięciu krajów europejskich (Niemcy – Hans Stuck i Rudolf Caracciola, Francja – Pierre Veyron i Annette Rose-Itier, Włochy – Renato Balestrero i Vittoria Orsini, Austria –Maximilian Hardegg i Hans Tschaikoff, Republika Czeska –Bruno Sojka i Jan Kubíček). Ze względu na kryzys w gospodarce i polityce światowej, wyścigi w 1934 r. zostały odwołane. Wszelkie próby przywrócenia ich w kolejnych latach nie udawały. Kolejne lata to II wojna światowa, która odcisnęła swe piętno na długie lata. Po 78 latach udało się reaktywować tą wspaniałą imprezę – w roku 2011 znów odbył się wyścig ulicami Lwowa – udział wzięło nieco ponad 60 zawodników. Z roku na rok liczba ta regularnie jest coraz większa. W tym roku w dniach od 2 do 4 czerwca odbyła się kolejna runda Grand Prix Leopolis 2017 we Lwowie. Reprezentacja Automobilklubu Tarnowskiego godnie reprezentowała barwy naszego klubu, biorąc czynny udział w tej prestiżowej imprezie. W rajdzie wystąpiły 4 załogi – Tomasz Oćwieja (kierowca), Anna Oćwieja (pilot) – samochód VW Garbus, Janusz Marciniec (kierowca), Zofia Marciniec (pilot) – samochód Toyota Crown Super Saloon, Wiesław Marciniec (kierowca), Szymon Marciniec (pilot) – samochód VOLVO Amazon 121 oraz Filip Marciniec (kierowca i nawigator w jednej osobie – czyli człowiek orkiestra..:) ) – samochód FSO Polonez 1500.


Udział zawodników z Tarnowa to nie tylko rywalizacja sportowa. Oprócz samych zmagań zawodników podczas rajdu załogi Automobilklubu Tarnowskiego promowały czynnie nasze Stowarzyszenie oraz zbliżającą się wielkimi krokami VI rundę Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Był to kolejny etap promocji naszego klubu oraz naszego strategicznego sponsora firmy LERG S.A. na arenie międzynarodowej. Podczas zawodów wśród wszystkich uczestników imprezy promowane były produkty marki POLFILL wchodzące właśnie w skład firmy LERG S.A. Marka POLFILL obejmuje szeroką gamę produktów przeznaczonych do renowacji m.in. karoserii samochodów osobowych i ciężarowych, autobusów, łodzi oraz jachtów. Zapraszamy do zapoznania się z bogatą ofertą firmy POLFILL - http://polfill.com.pl/.


Informacje dotyczące historii rajdu pochodzą ze strony http://www.leopolis-grand-prix.com/


Gratulujemy uczestnikom Automobilklubu Tarnowskiego za wytrwałość w zmaganiach na trasie Grand Prix Leopolis 2017r. Jednocześnie liczymy na jeszcze większą frekwencję w 2018 roku.


W dniach 20-21 maja 2017 reprezentacja Automobilklubu Tarnowskiego brała udział w branżowych targach i giełdzie pojazdów zabytkowych w Tulln w Austrii. Tulln to malownicza miejscowość położona ok. 50 km od Wiednia, licząca nieco ponad 15000 mieszkańców. Messe Tulln to potężne centrum wystawowo-targowe. Obejmuje 10 hal wystawowych usytuowane na placu wraz z otaczającymi je parkingami i placem targowym. Jest to największa tego typu impreza targowa w naszej części Europy. W tym roku odbyła się już 29 edycja targów Oldtimer Messe Tulln. Udział wzięło ponad 800 wystawców i sprzedawców, zaprezentowało się około 90 klubów i 9 muzeów. Targi prezentowały i objęły patronatem takie wydarzenia z historii motoryzacji jak, m.in. 70 lat Steyr – Traktory, 60 lat Puch 500, 60 lat NSU Prinz 3, 50 lat NSU RO 80, 40 lat Porsche 928, Citroen SM.

Targi pojazdów zabytkowych Oldtimer Messe Tulln to również wielkie wydarzenie i kolejny kamień milowy zapisany na kartach historii Automobilklubu Tarnowskiego. Stało się tak dlatego, iż po raz pierwszy w historii targów stoisko targowe miało reprezentantów z Polski. To właśnie Automobilklub Tarnowski wspólnie z firmą MOTO PASJA z Tarnowa godnie reprezentowali barwy polskie podczas 29 targów Oldtimer Messe Tulln. Na naszym stoisku zaprezentowane zostały perfekcyjnie odrestaurowane pojazdy naszych klubowiczów, m.in. VW Garbus, Polski Fiat 125p, Toyota Crown. Firma MOTO PASJA specjalizująca się w odbudowie i renowacji pojazdów zabytkowych zaprezentowała Toyotę Corollę. Dodatkową atrakcją były 3 motorowery, m.in. KOMAR. Automobilklub Tarnowski reprezentowany był przez prezesa klubu Pana Tomasza Oćwieję, członka zarządu Pana Filipa Marcińca oraz klubowiczów Pana Pawła Wojnickiego, Janusza Marcińca. Dodatkowym wsparciem była pomoc ze strony Państwa Marcińców mieszkających na stałe w Austrii, którzy okazali nieocenioną pomoc językową podczas rozmów i spotkań targowych.

Udział naszego klubu na wystawie w Tulln nie był by możliwy gdyby nie wsparcie sponsora – firmy Lerg S.A. Dlatego też podczas wystawy prezentowane aktywnie były produkty marki POLFILL wchodzące właśnie w skład firmy LERG S.A. Marka POLFILL obejmuje szeroką gamę produktów przeznaczonych do renowacji m.in. karoserii samochodów osobowych i ciężarowych, autobusów, łodzi oraz jachtów. Zapraszamy do zapoznania się z bogatą ofertą firmy POLFILL - http://polfill.com.pl/. Wsparcie wystawy w Tulln ze strony Naszego sponsora, firmy POLFILL, to część planu jaki mamy razem do zrealizowania w roku 2017 – w tym miejscu chcemy poinformować, że firma POLFILL została głównym sponsorem VI rundy MPPZ, która to będzie organizowana przez Automobilklub Tarnowski.

Podczas pierwszego dnia targów swoją obecnością wsparli również to wielkie wydarzenie pozostali członkowie klubu, m.in. Sylwia Sroka, Janusz Dereń, Jerzy Wróbel (junior), Jerzy Wróbel (senior), Michał Ocwieja, Zbigniew Garstka, Bogusław Kozik którzy przybyli do Austrii specjalnie na wystawę.

W tym miejscu chcemy złożyć serdeczne podziękowania sponsorowi, organizatorom, uczestnikom i wszystkim, którzy przyczynili się do tego historycznego sukcesu naszego klubu.